Mil ulls, mil orelles i dues mil boques: consells per una bona estratègia de premsa en tots els sentits

 

Cada vegada són més les empreses que són conscients de la importància de saber comunicar. Una bona estratègia de comunicació millora la imatge, el prestigi i ajuda a un millor posicionament dins el sector.

 

Des de Giny Comunicació, gestionem el dia a dia de la comunicació d’empreses i de nombroses fires i festivals. I és per això que, ja amb una certa experiència i trajectòria, compartim aquests consells per aconseguir una bona estratègia de premsa.

 

1. Preveu, planifica i anticipa’t
Abans de qualsevol acció comunicativa, s’ha de preveure l’elaboració del Pla de Comunicació. En aquest document han de constar les línies estratègiques a seguir, les diferents accions a dur a terme, el calendari, etc.

 

Difference

2. Diferencia’t!
Els mitjans de comunicació reben milers de notes de premsa diàriament. S’ha de pensar com destacar i què és el que et pot diferenciar de la resta per captar la seva atenció.

 

3. Estigues sempre al diaDatabase
Un cop sàpigues quin missatge vols transmetre i de quina manera, has de tenir clar a qui dirigir-te. Crear una base de dades amb els periodistes del teu sector, i mantenir-la actualitzada, serà fonamental pel correcte desenvolupament de la teva feina.

 

4. Parla de tu a tuPersonalize
En la mesura del possible, els enviaments de premsa han de ser el més personalitzats possibles. Si ets un festival de música clàssica, millor adreçar-te directament al crític de música clàssica d’aquell diari, que no pas a l’adreça de correu genèrica de la secció de cultura.

 

5. Truca, torna a trucar i reenvia correusnoun_577899_cc
Saber qui està interessat en tractar el teu tema o qui assistirà a l’acte que organitzes és tan important com saber qui no ho farà i per què. És una informació molt valuosa que servirà per planificar la propera acció de premsa.

 

6. La feina no acaba quan aconsegueixes que et publiquinTracing
És aconsellable que durant una campanya de premsa es consulti diàriament qui està parlant de tu, on ho ha dit i què ha dit. D’aquesta manera, podràs preveure i afrontar qualsevol indici de crisi comunicativa.

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *


*